Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΠΡΟΣ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟ ΦΙΛΟ

Μου λες ότι νοιώθεις ένοχος

Μην ενοχοποιείς τον εαυτό σου, προκειμένου να αθωώσεις άλλους.
Μη δικάζεις τον εαυτό σου αν δεν έχεις αυτοεκτίμηση. Θα τον αδικήσεις.
Άλλο το «κάνω κάτι κακό» και άλλο το «κάνω κάτι που δεν πρέπει»
Καλοί δεν είναι αυτοί που δεν κάνουν κακές πράξεις, αλλά αυτοί που δεν έχουν κακά κίνητρα στις πράξεις τους, που μετανοούν πραγματικά για τα σφάλματά τους και που δεν τα επαναλαμβάνουν.

Μου λες ότι δεν θέλεις πια να βγαίνεις έξω.

Άσε τον εαυτό σου να κυκλοφορεί ελεύθερος. Αν δεν το μπορείς στην πόλη που ζείς, άλλαξε πόλη. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να σου στερεί την ελευθερία σου, ούτε εσύ.Το να φυλακίσεις τον εαυτό σου είναι το χειρότερο από όλα, γιατί δεν έχεις ούτε καν την επιθυμία να δραπετεύσεις.

Μου λες ότι όλοι σου φταίνε

Όταν διαφωνείς με κάποιον, μη τον βγάζεις σκάρτο και μην του αποδίδεις κουσούρια ή προθέσεις. Οι διαφωνίες δεν προκύπτουν από ελαττώματα, αλλά από διαφορές. Και σε μία ελεύθερη κοινωνία, ο καθένας έχει δικαίωμα στη διαφωνία. Από τη στιγμή που θα το καταλάβεις, το θέμα εντοπίζεται στο αν θέλεις να αποδεχτείς κάτι στο πρόσωπο με το οποίο διαφωνείς. Την διαφορετικότητα του.
Όταν διαφωνείς με κάποιον ποτέ μη επιμένεις να περάσει το δικό σου, εκτός αν είναι θέμα αρχής. Κι’ αυτό γιατί:
-μπορεί να μην έχεις δίκιο.
-μπορεί να έχεις δίκιο, αλλά το θέμα να μην είναι σημαντικό για σένα, τον άλλο ή, και για κανέναν από τους δύο σας.
-μπορεί το θέμα να είναι σημαντικό για τον άλλον.
Όταν δεν μπορείς να εξηγήσεις, γιατί κάποιος θύμωσε μαζί σου, σκέψου τι θα έκανες εσύ στη θέση του για το ίδιο θέμα. Βοηθάει.
Όταν ανυπομονείς για την ταχύτητα ανταπόκρισης κάποιου, σκέψου αν αυτός έχει λόγους να βιάζεται, όσο εσύ. Βοηθάει.

Μου λες πως σε πιάνει πανικός στη σκέψη ότι θα διαλυθεί η σχέση σας

Ο φόβος και ο πανικός που σε πιάνουν στην προοπτική της διάλυσης της σχέσης σας, οφείλεται:
-Στο ότι δεν θα μπορέσεις να δώσεις αυτά πού ήθελες;
-Στο ότι δεν θα μπορέσεις να πάρεις αυτά που ήθελες;
-Στο ότι δεν θα αντέξεις μόνος σου;
Από ένα πιθανό χωρισμό, ποιος από τους δύο σας έχει να χάσει περισσότερα; Κυρίως, για ποιόν από τους δύο νομίζεις ότι είναι η τελευταία ευκαιρία;
Άσε τον πανικό και το φόβο κατά μέρος και μάθε να αγαπάς.
-Αγαπάς την σύντροφό σου, όταν αγαπάς ακόμη και αυτά που οι άλλοι βλέπουν σαν ελαττώματά της, γιατί εσύ απλά, δεν τα βλέπεις. Με λίγα λόγια, «σ’ αγαπώ γιατί είμαι εγώ» και όχι «σ’ αγαπώ γιατί είσαι εσύ».
-Από την άλλη μεριά, πολλές φορές, όσοι αγαπούν, αγαπούν επειδή, μεταξύ άλλων, έχουν και κάποιες, περισσότερο ή λιγότερο, θεμιτές προσδοκίες από το πρόσωπο που αγαπούν. Αυτό δεν είναι κακό, απλά δεν είναι αγάπη.
- Το ρήμα αγαπάω είναι συνώνυμο με το ρήμα προσφέρω και η αγάπη συνώνυμη με την προσφορά.
- Όποιος αγαπάει ζητώντας, αγαπάει τον εαυτό του, ενώ όποιος αγαπάει προσφέροντας, αγαπάει την σύντροφό του.

Μου λες ότι η ζωή δεν έχει πια νόημα για σένα.

Η ζωή μοιάζει μερικές φορές να μην έχει νόημα όταν, στα προβλήματα που μας απασχολούν, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία λύση, ποτέ.
Όμως, πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημά σου:
-για εσένα;
-για τους γύρω σου;
-για αυτούς που σου το προξενούν;
Το πρόβλημα σου, αντικειμενικά, είναι τόσο σοβαρό, όσο σοβαρό το αντιλαμβάνονται αυτοί που σου το προξενούν. Αυτό σημαίνει, υπομονή ώσπου να καταλάβουν αυτοί πόσο σοβαρό το βλέπεις εσύ, ή ώσπου να καταλάβεις εσύ πόσο σοβαρό το βλέπουν αυτοί.


Αυτά, και:
«Μην απελπίζεσαι και δε θ’ αργήσει
κοντά σου θάρθει μια χαραυγή
λίγη αγάπη να σου ζητήσει
κάνε λιγάκι υπομονή…………..»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου