Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Ο "ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ"

Όταν πλησιάζει η εποχή των δημοτικών εκλογών, ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι, ή ότι θα γίνει, "ο δικός μας άνθρωπος".

Τι σημαίνει όμως, δικός μας άνθρωπος; Σε τι μας χρησιμεύει; Τι είναι διατεθειμένος να κάνει για εμάς; Είναι καλός, ή είναι φαύλος; Είναι ακίνδυνος, ή είναι επικίνδυνος; Για να δούμε τα πράγματα από λίγο πιο κοντά.

1.-Στις δημοκρατίες όλοι οι πολίτες είναι ίσοι μπροστά στο νόμο και έχουν τα ίδια δικαιώματα (Εντάξει, μπορεί η δημοκρατία μας να μην είναι ιδανική, αλλά μας παρέχει, λίγο-πολύ, τα μέσα να βρούμε το δίκιο μας). Άρα λοιπόν, δεν χρειαζόμαστε τον "δικό μας άνθρωπο" για να κερδίσουμε την ισονομία.

2.-Η νομοθεσία προβλέπει ποιές είναι οι αρμοδιότητες των ΟΤΑ,  ποιές οι υποχρεώσεις των δημοτικών αρχών και ποιά τα δικαιώματα των δημοτών. Άρα λοιπόν, δεν χρειαζόμαστε τον "δικό μας άνθρωπο" για να μας κάνει τη χάρη να μας προσφέρει αυτά που δικαιούμαστε.

3.-Είναι καθήκον μας να συμμετέχουμε στα κοινά και να παίρνουμε μέρος στη διαμόρφωση των προτάσεων και στη λήψη των αποφάσεων για την πόλη που ζούμε, και είναι καθήκον των δημοτικών αρχών να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες συμμετοχής. Άρα λοιπόν, δεν χρειαζόμαστε τον "δικό μας άνθρωπο" για να αποφασίζει πριν από εμάς για εμάς.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι, έχοντας ίσα δικαιώματα, γνωρίζοντας πποιά είναι αυτά και ασκώντας τα σωστά, δεν χρειαζόμαστε τον "δικό μας άνθρωπο".
Και όμως, ο "δικός μας άνθρωπος" είναι σε κάποιους απαραίτητος. Αυτός που δεν θέλει να πληρώνει τέλη  κατάληψης πεζοδρομίου, δεν θέλει να πληρώνει τέλη ακαλύπτων χώρων, δεν θέλει την  κατεδάφιση του αυθαίρετου του, δεν θέλει να αφήσει αμπάζωτο το ρεματάκι που περνά δίπλα από το δικό του οικόπεδο, δεν θέλει τον κάδο των απορριμμάτων μπροστά στο δικό του σπίτι, δεν θέλει να βόσκει τα δικά του γίδια μόνον εκεί που επιτρέπεται, και τόσοι άλλοι σαν τους παραπάνω ,πρέπει να έχουν τον  δικό τους άνθρωπο που θα λύνει τα δικά τους προβλήματα.

Ο  "δικός μας άνθρωπος", λοιπόν, μπορεί να αποδειχθεί και φαύλος και επικίνδυνος και η απάντηση μας στο κάλεσμα του πρέπει να είναι ένα βροντερό ΟΧΙ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου